Poježdění v Budějovicích….

Autor: NovakO <(at)>, Téma: Povídání, zážitky a akce kolem modelařiny, Vydáno dne: 29. 08. 2008

… aneb rodinná zábava

Protože nám mé víkendové pracovní povinnosti nedovolily odjet na „modelářskou základnu“ do Kramolína, zůstal nám s Eli prakticky volný „půlpátek“ (moje kratší páteční pracovní doba, věčný „trn v oku“ Mírovi…) a protože jsme se minulý víkend „namlsali“ na rally, rozhodli jsme se si jít zajezdit na budějovickou rc dráhu. Zkoušel jsem kontaktovat stálé návštěvníky této dráhy, ale nikdo tak brzy nemohl, takže zůstalo jen u soukromých rodinných závodů.
Den předtím jsem nabil všechny baterie, co jsem doma našel (nabíječkou půjčenou od Martina – moje čeká po „Kramolíně“ na opravu), vyčistil auta od trávy z rally, vyměnil rally kola za asfaltovky, nabil vysílačky a v pátek sbalil všechno, co mělo kola (2x Subaru RCK – kastle Fokusů zůstaly na chalupě – a především formuli) a hurá směr „čtyřdvorská kasárna“ – info o dráze na Tamyia klubu.
Po příjezdu nás u dráhy uvítala živá hudba – na vedlejší ploše pilně cvičila kapela – zpočátku příjemné zpestření se po dvou hodinách stávalo až vlezlé, neboť hráli (no hráli, cvičili do reprodukované hudby) dokola stále stejnou písničku (originál zněl jako Tublatanka…).

2x Subaru a formule pilot Eliška

Rozbalili jsme nádobíčko, vložili do obou Subaru čerstvé baterie a hurá na dráhu. Po několika kolech Eli naráží předním kolem do bariéry z pneumatik a model následně podivně kulhá – bližší prohlídka odhalila ulomený „domek“ levé přední osy (naštěstí máme po opravě po „Tojicích“ zásoby náhr.dílů…), takže vůz Eyla – team E.O.N. s ježděním skončil. vylomené kolo
Dobrovolně jsem Eli půjčil svůj model a šel si chystat formuli. O tomto modelu bych chtěl napsat samostatný článek – je to můj „miláček“ (a můj první „pořádný“ model auta), aby ne, já jsem fanda monopostů….. Nejprve jsme si začali s Eli přehazovat krystaly a posléze i vysílače – nastal malý zádrhel, i když máme oba vysílače Hitec Ranger Sky (předělané „k obrazu svému“) a v každý model má svůj přijímač Hitec s vlastním krystalem (a kanálem…), při úpravách vysílačů se vloudila chybička v pořadí ovladačů, nakonec se vše zdařilo, jen jsme neustále tápali, který vysílač co ovládá…. A teď teprve začala ta správná bitva – lehčí, ale přetáčivá zadokolka proti těžsí, ale stabilní čtyřkolce (s výkonnějším motorem).
Jezdili jsme jako o život (a střídavě měnili baterie a auta), tu a tam došlo k posunu pneumatik (to by člověk nevěřil, jak dokáže model pneumatiku posunout!), u formule jsem musel párkrát srovnat „nos“, Subaru dostalo charakteristické gumové šmouhy, naše ježdění ukončil až defekt pneumatiky (na Subaru), která se postupným „oježděním“ prostě odstřihla (ty gumy taky nic nevydrží, ani dva roky ježdění … :-) ) – zase mám co opravovat!.
zmáčknutý nos
defekt gumy
guma a šmouhy Jízdy zůstávaly nerozhodné – co získala formule na rovince (rozdíl rychlostí byl evidentní), ztratily „šikovné ruce“ v zatáčce, bylo to skvělé. Celkově lze říci, že když se to umí (což není až tak můj případ), je formule rychlejší a svižnější, chce to jen cit pro řízení (hlavně práce s plynem), na rozdíl od čtyřkolky chyby v řízení ihned trestá – styl řízení je dost odlišný, chce to zvyk. Ale za sebe mohu říci, že dnešní ježdění s formulí mě naprosto nadchlo a uspokojilo, je to prostě něco jiného než rally (ale neříkám, že lepší či horší), zkrátka, pokud půjdeme jezdit někam na asfalt, jezdím s formulí!
Neupravená videa jsou zde:
Subaru
formule