RC klub Kramolín
Dnešní datum: 17. 12. 2017  Hlavní stránka :: Seznam rubrik :: Download :: Weblinks  

Galerie

Třemošná - 30.4.2011 - 53
RC rally
zobrazení: 674
známka: 0

Reklama

Reklama

* Modelářský humor ……

Vydáno dne 15. 10. 2009 (4289 přečtení)

… aneb smích prý prodlužuje život.

Při brouzdání po RC manii jsem narazil na několik modelářských definic a při jejich čtení jsem se málem umlátil smíchy (pak že smích prodlužuje život…) – líbí se mi natolik, že je musím šířit dále :-). Nakonec k tomu přidám pár dalších věcí, sice ne přímo modelářských a trochu starších, ale snad mi bude odpuštěno (tj. admin mě snad nezabije :-), vždyť humor k modelařině patří a navíc je letecký ….


Tak nejprve definice z RC světa:

- Plachtění = čas od chvíle kdy z letadla vypadne motor až do okamžiku kdy to letadlo napálí do země.
- Havárka = metoda nahlídnutí dovnitř letadla.
- Přijímač = část rádia, která zachytává rušení.
- Havárka = rychlá metoda jak vyjmout motor a přijímač z letadla pro nový model.
- CA = speciální gel vytvořený pro neustálé přilepování prstů k balsovým profilům.
- Motor = zařízení vytvářející hluk, které přestane vytvářet hluk, když se letadlo dostává z dosahu.
- Epoxy = materiál, který nahradil balsu po letecké sezoně.
- Fail save = Možnost u PCM, které umožňuje pilotovi vybrat si, jestli spadne poblíž nebo hodně daleko.
- Rušení = slovo, které řeknete poté, co jste letěli na zádech a přitáhli výškovku.
- Vrtule = výborný nástroj pro odstranění kůže na prstech.
- Výškovka = zařízení znemožňující let ve stejné hladině.
- Letiště = vzletová plocha, přistání se odehrává jinde.
- Pant = zařízení zabraňující pohybu ovládací plochy.
- Instruktor = starší pilot, který rád léta a učí létat... a nedokáže vyjmenovat všechny modely co rozbil.
- Let na zádech = metoda přistání bez použití podvozku.
- Motor = zařízení, které startuje, když to nečekáte a seká prsty.
- Vysílač = zařízení, které umožňuje havarovat na různých místech.
- Trenér = levné zařízení užívané piloty začátečníky k strašení instruktorů a diváků.

Teď něco z „dospělých letadel“ - Letecká pravidla – upraveně možno použít i v „RC světě“ :-)

- Vzlet není povinný. Přistání je povinné.
- Létání není nebezpečné. Nebezpečné jsou havárie.
- Vždy je lepší být na zemi a přát si být ve vzduchu, než být ve vzduchu a přát si být na zemi.
- Jediný případ, kdy máš paliva příliš mnoho – když letadlo hoří.
- Vrtule je veliký ventilátor před letadlem určený k ochlazování pilota. Když se vrtule zastaví, pilot se ihned začne intenzivně potit.
- Jsi-li na pochybách, udržuj letovou výšku. Ještě nikdo nikdy nenarazil na oblohu.
- Dobré přistání je takové, po němž můžeš odejít od letadla. Skvělé přistání je takové, po němž se dá letadlo znovu použít.
- Uč se z chyb druhých. Nebudeš žít tak dlouho, abys je stačil všechny udělat sám.
- Přistání vzhůru nohama poznáš podle toho, že k pojíždění po dráze potřebuješ plný tah.
- Nikdy nedopusť, aby tě letadlo zaneslo někam, kde tvůj mozek nebyl pět minut předem.
- Drž se mimo mraky. Stříbrný lem mraků, o němž každý básní, může být letadlo v protisměru. Spolehlivé prameny se také zmiňují o tom, že se v mracích skrývají hory.
- Vždy se snaž udržovat počet přistání rovný počtu startů.
- Startuješ s plným rancem štěstí a prázdným rancem zkušeností. Vtip je v tom, naplnit ranec na zkušenosti dřív, než vyčerpáš svůj ranec štěstí.
- Helikoptéry neumějí létat, protože nemají křídla. Jsou jenom tak ošklivé, že je země odpuzuje.
- Jestliže to jediné, co vidíš čelním sklem, je země, která se točí dokolečka a z kabiny pro cestující se ozývá hluk, věci neprobíhají tak, jak by měly.
- Dobrý úsudek pramení ze zkušeností. Zkušenosti bohužel pramení ze špatného úsudku.
- Špičatý konec letadla je dobré udržovat vpředu.
- Dívej se kolem sebe. Vždycky existuje něco, co jsi přehlédl.
- Gravitace není jenom dobrý nápad. Je to zákon, který žádný parlament nezruší.
- Tři nejzbytečnější věci pro pilota: výška nad tebou, runaway za tebou a desetina sekundy, která už uplynula.


A také něco ze skutečného života - ukázky z komunikace mezi piloty a mechaniky.

Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip neboli stránka. A tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. A mechanici si to přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor. Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení.

Pilot: Levá vnitřní pneumatika hlavního podvozku by se skoro měla vyměnit.
Mechanik: Levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.

Pilot: Zkušební let proběhl v pořádku, automatické přistání bylo velmi tvrdé.
Mechanik: Tento letoun není vybaven zařízením pro automatické přistávání.

Pilot: U vrtule motoru c. 2 prosakuje kapalina.
Mechanik: Prosakování kapaliny je normální. Neprosakuje kapalina u vrtulí 1, 3 a 4.

Pilot: V pilotním prostoru je něco uvolněné.
Mechanik: V pilotním prostoru jsme něco utáhli.

Pilot: Prokazatelně uniká kapalina z hydrauliky pravého podvozku.
Mechanik: Důkazy odstraněny.

Pilot: Mrtvý hmyz na předním skle.
Mechanik: Objednán živý hmyz.

Pilot: Je-li autopilot nastaven na udržování výšky, letoun klesá rychlostí 70m/s.
Mechanik: Na zemi se závadu nepodařilo reprodukovat.

Zapsaný problém: Hlasitost DME je nastavena na neuvěřitelně vysokou hodnotu.
Mechanik: Hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou hodnotu.

Zapsaný problém: Třecí uzávěry způsobují drhnutí plynové páky.
Mechanik: K tomu tam jsou.

Pilot: Podezření na prasklé sklo.
Mechanik: Podezření je správné.

Pilot: Chybí motor č.3 !
Mechanik: Po krátkém hledání byl motor č. 3 nalezen na pravém křídle.

Pilot: IFF nefunguje.
Mechanik: IFF nefunguje, je-li vypínač v poloze "vypnuto".

Pilot: Letadlo se za letu chová legračně.
Mechanik: Letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.

Pilot: Cílový radar pobroukává.
Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.

Pilot: Myš v pilotní kabině.
Mechanik: Byla namontována kočka.

Pilot: Ze spodní části přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to takové zvuky, jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem.
Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.


Jo, a nakonec tu mám pár rozhovorů mezi piloty a řídící věží (nechystáte se někdo někam letět?) :-)

Věž: "Abychom zabránili hluku, uhnete prosím o 45 stupňů doprava."
Pilot: "Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?"
Věž: "Takový rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi."

Věž: "Jste Airbus 320 nebo 340?"
Pilot: "Samozřejmě že Airbus 340."
Věž: "V tom případě buďte tak laskav a zapnete před startem taky ty dva další motory."

Pilot: "Dobré ráno Bratislavo."
Věž: "Dobré ráno. Pro informaci - tady je Vídeň."
Pilot: "Chystáme se na přistání Bratislavo."
Věž: "Tady je opravdu Vídeň."
Pilot: "Vídeň?"
Věž: "Ano."
Pilot: "Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy."
Věž: "O.K. Tak přestaňte přistávat a zahnete doleva."

Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál:
"No jo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že jsou dole."
Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskají."

Pilot společnosti Alitalia, kterému blesk vyřadil z provozu půlku cockpitu:
"Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje…..“
Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: "Drž hubu a zemři jako chlap!"

Pilot: "Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce."
Věž: "Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru."
Pilot: "Stojíme na dráze 2 a už věčnost čekáme na cisternu."

Věž: "Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oscar 2."
Pilot: "Kde to je? My se tady přeci nevyznáme."
Věž: "Nic si z toho nedělejte. Já tu sem taky teprve druhý den."

Pilot: "Žádáme o povolení ke startu."
Věž: "Sorry, nemáme váš letový plán, kam letíte?"
Pilot: "Do Salzburgu, jako každý pondělí."
Věž: "Dneska je úterý."
Pilot: "To je super. Tak to máme volno."

Pilot: "Copak tady není žádný Follow-me-auto?"
Věž: "Negativ. Koukejte se dostat na Gate sám."

Věž: "Vaše výška a pozice?"
Pilot: "Měřím 1,80 a sedím vepředu vlevo."

Věž: "Máte dost paliva nebo ne?"
Pilot: "Ano."
Věž: "Ano, co?"
Pilot: "Ano, pane."

Věž: "Oznamte nám očekávaný čas příletu."
Pilot: "Úterý by se mi docela hodilo."

Tak Míro, nemlať mě moc, prostě jsem se musel o slzy smíchu podělit s ostatními :-)

Celý článek | Počet komentářů: 5 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek

RCK hledá

Hledej na webu
Hledej na RCK


Vybrané termíny
30.12.2017: JEN TAK
aby to tu nebylo prázdné - ani tak novinka jako přání.

30.12.2017 10.00 zavírání Kramolínského nebe

1.1.2018 otvírání sezony RCK
hodina dle stavu pilotů a domluvě

Rakety, letadla, lodě vynecháme. Doufám, že za hospodou nebudu sám, tedy za předpokladu, že se i já dostavím

MiraH


Počítadlo


Všechna práva pokud není uvedeno jinak si vyhražují členové RCK a užití materiálu je možné jen s výslovným souhlasem a uvedením odkazu na stránky RCK.

Vytvořeno prostřednictvím phpRS - redakčního systému.

Hostováno u MHServis.cz - tvorba www stránek